fredag 28 oktober 2016

Efter 85 år i dvala, vaknade Ådalsandan 1931 till liv!


Den här morgonen när jag återigen, sätter mig framför tangentbordet, fylls jag upp med glädje, när jag läser att, Sollefteåborna (och Kramforsborna) inte tycker om landstingsrådet Erik Lövgren (S) och det får mig att, ropa ut yabba dabba do, som ett tack till er alla som, kämpar mot galenpannornas planer när de vill försämra vården för befolkningen som bor och lever i Västernorrlands län, när de utan att bry sig om att, makten är folket, när deras interna stridigheter, tagit över kontrollen över allt vad sunt förnuft heter och är, när de utkämpar striden om vem som skall bli tuppen över hönsen i hönsgården, om deras planer om en storregion går i lås! Jo och det gör mig så oerhört glad, när jag inser och förstår att, vi som bor och lever i området återigen har satt ner foten, nu när vi gemensamt tagit upp våra knutna händer ur byxfickorna och säger att, nu får det fan i mig, vara nog med galenskaper!

Men, vi skall och får inte ropa hej, riktigt ännu, för det finns allt för många obesvarade men med i galen skaparnas planer om Sollefteå sjukhus framtid, men vare sig du eller jag vill det, kryper nästa steg allt närmare, när majoriteten av socialdemokraterna i landstingsstyrelsen kommer att hålla i svärdet, när frågan återigen igen ställs till ett avgörande, efter hoten och trakasserierna som haglat över de äkta socialdemokratiska politikerna som, hade modet att, förena sig med, den äkta delen av socialdemokratins befolkning, som röstade på garanten av det socialdemokratin var 1931, när Ådalsborna mangrant visade, var den äkta och riktiga delen av socialdemokratin finns, och att den kraften och styrkan har överlevt i generationer visar arvingarna efter ”gårdagens” socialdemokrater upp, nu 85 år senare, när folket tar upp den knutna näven ur byxfickorna, när de sätter ner foten och säger, nu får det vara nog av galen skaparnas idiotiska planer och beslut, för nu tar vi Västernorrlänningar och Ådalsbor över makten, när de återigen sätter ner foten, när de så mangrant visar, att den äkta delen av socialdemokratin har väckts till liv efter att den legat i dvala och överlevt bland befolkningen som är arvingar till, de som var den äkta socialdemokratin 1931, för att de vet, att den kraften från 1931 kan förflytta galenpannornas planer, ner i soptunnan, för det är där det hör hemma. 

Men nu när det återigen häger på oss som är makten, är det vår plikt att skiljer bort agnarna ur ”vetet”, nej jag vet att det är och kommer inte att bli, det självklaraste och inte det lättaste valet, att göra för de lokala socialdemokratiska väljarna, fast de redan nu säger att det har bestämt sig, hur det tänker rösta i kommunal och landstingsvalet 2018, men återigen, nu när ni för fösta gången i era liv, måste välja vilket parti ni tycker bäst förtjänar att få er röst, för det är upp till var och en av er, nu när ni får chansen att, sålla bort ”agnarna” från ”vetekornen”, genom att visa, vem de äkta socialdemokraterna är. för om vi inte gör det solidariskt och nu, kommer vi (du och jag) och alla Västernorrlänningar och Norrlänningar tvingas till att, ta bussen till tjotahejti när vi och våra nära och kära är i behov av sjukvård och akut sjukvård, och just därför, är det vår demokratiska skyldighet att, överlämna Ådalsandan vidare till våra barn och barn-barn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innehållet som publiceras omfattas av grundlagen. Du som kommenterar är helt ansvarig för det du skriver i kommentarfältet, kommentarer faller under ditt eget ansvar.