lördag 19 november 2016

Är Ilmar Reepalu kommunist?



Inte vet jag hur Svenska folket tänker, när det är så många, och många som är mot vinster i välfärden, men som alltid, går alla former av statistik att manipulera till det man vill att resultatet skall visa, inte konstigt att man funderar på, hur många personer det var som svarat, då undersökningen gjordes!?  Men skit samma, så är Ilmar Reepalus utredning om vinster i välfärden ett ända stort hafsverk från början till slut, en utredning som blundar för ett problem som finns överallt, jo även i kommunen när Ilmar Reepalu styre och ställde i Malmö, men det vill han självklart inte erkänna, och själva utredningen tar bara upp en bråkdel av hur välfärdspengar används felaktigt i stort sett i varenda kommun i hela landet, och av vår regering, så gör om och gör rätt Reepalu, hela ditt ”arbete” hör hemma i papperskorgen om du/ni inte tar upp allt och alla som skor sig på ”våra” välfärdspengar!?

Låt mig ta ett exempel, på hur socialdemokratiskt styrda kommuner utnyttjar systemet med välfärdspengar på ett felaktigt sätt! I min kommun Kramfors bedriver kommunen särskilda boenden, där kommunen bokstavligt rånar alla äldre människor som har råd att flytta in på ett kommunalägt äldreboende! Kommunen påstår att, hyresnivåerna är uträknade på rummens storlek och vilken pension man har! Vilket är direkt felaktiga påståenden, jag vill och vågar påstå att, det är en direkt lögn, fakta är att hyran på det kommunalägda boendet är kvadratmeterpriset 184 kronor, men för mig som privatperson är kvadratmeter priset "bara" 79 kronor, jo det är fakta eftersom jag ifrågasatt hur det kan komma sig att det är så stor skillnad på kvadratmeterpriset när vi bor på ett äldreboende, eller hyr lägenheten privat av Krambo som är ett kommunalägt bolag?! Nej jag har inte fått en trovärdig förklaring av Kramfors kommun, till varför de som bor på ett särskilt boende måste betala dubbelt så mycket som vanliga hyresgäster gör! OBS: att i det priset de äldre betalar för ”rummet” ingår ingenting, nej de får betala extra för maten och allt annat som de är i behov av, jo då, toalettpappret ingår heller inte i ockerhyran! 

Nej jag köper inte det resonemanget när jag vet, hur det kommunala bostadsbolaget beräknar kvadratmeterpriset, och hur de räknar ut det förstår man om man tittar och jämför hur hyrorna är satta, på ett rum och kök, två rum och kök och tre rum och kök! Jo där ser man att hyran stiger med cirka 1000 kronor per rum, hyr man två rum och kök ligger hyran på cirka (beroende på var man hyr) 4350 kronor, men om man byter upp sig till tre rum och kök betalar man cirka 5350 kronor i månaden!? Förstår ni vart jag vill komma? Jo exakt, det är köket som vi betalar mest för, sedan är det badrummet, rummen i sig själva är ”billiga” att hyra, så hur i helskota kan det kommunalägda bostadsbolaget då ta ut 5500 kronor, för de äldre som är inneboende, och hyr ett enkelrum på 30 kvadratmeter på Kvarnbacken, som ägs av det kommunalägda bostadsbolaget Krambo? 

Och då kommer min fråga till alla er som är mot vinster i välfärden, var finns ni, när din egen kommun, bokstavligt talat rånar era föräldrar och mor och farföräldrar! Och sedan måste jag också säga/fråga er, hur många privatägda företag finns det, som städar och renoverar i alla statliga och kommunalägda bolag och fastigheter, jo det finns massor med människor som får sin lön ur dessa så kallade välfärdsbolag, men det och mycket mer har Ilmar Reepalu ”missat” och det som fick mig att lyfta på ögonbrynen var att, Reepalu missade att Bert Karlsson med flera är de som enligt Ilmar Reepalu är och tillåts att vara ”rumsrena” och berörs inte av något tak för vinster på välfärdsmedlen, i någon del av herr Reepalus utredning, märkligt jo mycket!?

Men jag måste också fråga er alla som är mot vinster i välfärden, hur tror du/ni att ditt och mitt samhälle var och fungerade om de privatägda bolagen inte funnits/fanns, som byggt upp vägarna, järnvägarna, byggnader och allt annat som de skapat/tillverkar som du och jag behöver, för att överhuvudtaget överleva, och hur tror du/ni att samhället skulle vara/fungera om det var kommunisten Jonas Sjöstedt som fick styra och ställa, som vill förbjuda alla former av vinst, även i alla andra privatägda bolag och företag?!

   Intressant      Taket på vinster i välfärden blir sju procent      Reepalu slarvar med läxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innehållet som publiceras omfattas av grundlagen. Du som kommenterar är helt ansvarig för det du skriver i kommentarfältet, kommentarer faller under ditt eget ansvar.