onsdag 23 november 2016

Det gick en clown i mina kläder!



Jag vill säga några ord om, att jag fått uppleva och se så mycket, som är få förunnat, men jag har också levt ett eget liv, mitt liv på mina premisser och villkor, jo jag vet om att, jag har varit dum eller jävligt dum mot massor med människor, jo för att jag alltid gått min egen väg, aldrig i någons koppel, vilket skapade och formade mig som person och människa, på många sätt! Men jag har under en längre period känt att jag mår bra, så oförskämt bra på alla sätt och vis, och jag kan utan att skryta säga att, jag har hittat eller hittade mig själv någonstans för 4 – 5 år sedan, och då förändrades inte bara jag, nej det har även påverkat många fina människor som finns och är en del av mitt liv, nej jag är inte den jag var, som alltid fanns där och alltid ställde upp, för alla andra, eller slog först och frågade efteråt, och jag kan bara säga att, när jag hittade mig själv, hade jag lärt mig att, se, lyssna, förstå och våga vara den jag egentligen är och varit i hela mitt liv, allt det började jag hitta hos mig själv för 4 – 5 år sedan, och det har skapat ett stort lugn i mig och i allting, jag är gör och säger!

Jo så är det, och för varje nytt blad jag skriver in i boken, om mig och mitt liv till eftervärlden och till mina barn och barnbarn, känns det extra viktigt att leva som vi lär, vilket kanske inte är så himla lätt alla gånger, men om vi vill att barnen och barnbarnen en dag skall följa oss tillbaka i våra spår, gör vi klokast i att, leva som den människan de ser och vill se, när de pratar och minns oss, när vi inte är med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innehållet som publiceras omfattas av grundlagen. Du som kommenterar är helt ansvarig för det du skriver i kommentarfältet, kommentarer faller under ditt eget ansvar.