torsdag 3 november 2016

En röd lite stuga, målad med vattenfärger.



Ja den känslan får i vart fall jag, när jag lägger ihop ett plus ett av allt det som sägs av politikerna och av allt det medierna försöker måla över, med osynligt bläck på ett papper där texten är skriven med vattenfärger, vilket i sin tur ger en perfekt potemkinkuliss målad bild av hur medierna och politikerna vill förmedla bilden av landet Sverige! Ett land där allting tycks vara lika lugnt och fridfullt som bilden av en liten röd stuga med vita knutar förmedlar och ger till alla som drömmer om, ett eget hus på landet, jo den bilden ser jag när jag hör våra politiker pratar om landet Sverige!

Och den bilden av landet Sverige som är målad i vattenfärger har definitivt inte torkat färdigt, före den bilden målas över med nya vattenfärger, av någon som nynnar på texten, små grodorna, små grodorna är lustiga att se, ej öron, och till slut blir den bilden som är målad av politiker och medierna med vattenfärger av landet Sverige lika obegriplig att tolka som en tavla som är målad av Bengt Lindström är! Men vad som kommer att hända med den bilden, om den utsätts för mer vatten är det få, eller ingen som pratar eller skriver om i medierna, för att alla vet om att, den bilden är lika falsk som Magdalena Andersson finansministerns ekonomiska prognostavla är, för att den är målad med samma färgglada färger i vattenfärg! Där hon målat upp en falsk bild av det ekonomiska läget i landet Sverige, en bild som kommer att bli övermålad med nya glada färger i vattenfärger, före den har torkat klart! 

Och visst kan även jag medge att den målade bilden av Sverige känns trygg, så länge jag själv låter mig luras till att köpa den akvarellmålningen, men riktigt så lättlurad är inte jag, när jag ”läser” mellan raderna, när regeringspartierna pratar om att det går bra för Sverige och att den Svenska ekonomin är god, visst är det så, men när jag läser mellan raderna i allt det som politikerna säger, frågar i vart fall jag mig själv! Varför hör vi aldrig samma politiker prata om att, skall vi klara av att upprätthålla vår välfärdsstandard måste alla kommuner och staten höja skatter och avgifter med flera hundra tusental miljarder kronor, före 2020!?

Som är ett måste, tack vare att ingen klarade av att måla en akvarellmålning av hur landets ekonomi skulle påverkas, av att så många sökte asyl på så kort tid som det gjorde under 2015 och ingen vet hur 2016 kommer att sluta, men det är som alltid, lätt att vara efterklok, men att det ekonomiska läget är extremt allvarligt förstår nog alla, som förstår varför Sverige tvingas till att se över vem och vilka skall få bidrag när de anländer till vårt land, och det i sin tur berättar att det inte går så bra för den Svenska ekonomin som så många målar med vattenfärger! Nej så är det och att den inte är så som den potemkinkuliss målad bilden är, kommer att komma som ett brev i brevlådan, när finansministern kommer att tvingas be Svenska folket om mer pengar, för nu måste hon köpa nya vattenfärger att måla nästa tavla med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar